Cara daftar Involve Asia dan masukkan iklan dalam blog - Nothing to Somethings

Cara daftar Involve Asia dan masukkan iklan dalam blog



Kalau sebelum ni saya kongsikan kepada korang tentang cara untuk daftar Nuffnang, kali ni saya kongsikan cara untuk daftar Involve Asia.

Tapi sebelum tu, korang mesti nak tau kan apa tu Involve Asia. Untuk makluman korang Involve Asia merupakan satu platform yang menggabung pelbagai Online store seperti"TUDUNG2U, LAZADA, ZALORA dan lain-lain untuk korang iklankan. Dengan kata lain, dengan daftar di Involve Asia korang boleh jadi affliate (buat duit) dengan online store yang ada dalam Involve Asia.

Macam mana nak daftar Involve Asia?? Kalau korang nak daftar Involve Asia korang boleh ikut langkah di bawah. Pendaftaran adalah PERCUMA.


Langkah Pertama:
Seperti biasa, untuk daftar ahli korang perlu buka Involve Asia (Klik Di Sini).  Page di bawah akan terhasil. Isi maklumat yang diperlukan dan tekan "SIGN UP"




Langkah Kedua

Lepas korang dah klik "SIGN UP",  korang akan terima satu emel. Buka emel tersebut dan klik pada link yang diberi untuk aktifkan akaun korang. Lepas korang dah klik page di bawah akan keluar. Jadi login la ke akaun korang dengan menggunakan ID yang telah korang daftarkan.



Langkah Ketiga:
Lepas korang dah login ke akaun affliate, korang klik Tools > Campaigns & Coupons. Page kat bawah akan terhasil. 



Langkah Keempat
Pilih "Merchant" yang korang nak. Lepas dah pilih korang klik "Get Link"



Langkah Kelima
Page kat bawah akan terhasil. Korang klik "Copy" Code Html.



Langkah Keenam
Selesai Copy korang login ke blog korang dan pilih Layout.



Langkah Ketujuh
Klik Add Gadget





Langkah Kelapan

Klik HTML/Jaya Script




Langkah Kesembilan
Paste Code yang korang Copy tadi. Klik save. Lepas korang klik save, korang boleh klik preview or view blog untuk lihat hasil yang korang dah buat.


SELESAI...


Selamat mencuba :) :)



Cara daftar Involve Asia dan masukkan iklan dalam blog Cara daftar Involve Asia dan masukkan iklan dalam blog Reviewed by Lah Mohd on 00:31:00 Rating: 5

2 comments:

  1. thanks for sharing, finally jumpa jugak.. https://cakapsinilah.blogspot.my/

    ReplyDelete

Powered by Blogger.